top of page
FAQ FRANÇAIS
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
FR FAQ Buck-e
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
FR FAQ Cirklo
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
-
Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
-
Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
-
Mijn kind heeft geen brief gekregen.Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
-
Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
-
Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
-
Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
-
De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
-
Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
-
Welke signalen zenden de tags uit?Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
-
Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
-
Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
FR FAQ MyWaste
bottom of page