top of page
helpdesk
73FE6DD6-3A29-4B6E-B813-06D878DFA4B3_1_201_a.png
cirklo_light__whitebackground.png
LOGIN OF
REGISTRATIE INFO
cirklo_light_green.png
DÉ DIGITALE CADEAUBON OPLOSSING

 

Cirklo is een cadeaubon-initiatief van Fairville dat zich richt op steden en gemeenten. Deze out-of-the-box oplossing laat burgers toe om cadeaubonnen van hun eigen stad/ gemeente aan te kopen en die uit te geven in het netwerk van lokale ondernemers, dat door de stad of gemeente geselecteerd kan worden. Dit alles om de lokale economie een boost te geven.

Uw cadeaubon van uw stad of gemeente!
Window Shopping_edited.jpg

OVER CIRKLO

WIE ZIJN WE?

Cirklo is een product van Fairville. Dit product kwam ooit tot stand door de samenwerking tussen Onze Stad App & The Studio. Onze Stad App ontwikkelt een digitaal platform voor mobiele communicatie in steden & gemeenten. Samen met lokale besturen wilt het bedrijf streven naar een #CityAsAService waarbij communities digitaal ontsloten zijn door alle actoren samen te brengen in een 'one-APP-oplossing'.

The Studio was een initiatief van Belfius bank dat de focus legde op digitale innovatie ‘beyond banking’.

Hiermee is de flexibiliteit & efficiëntie van een startup gekoppeld aan het vertrouwen en standvastigheid van een van de Belgische grootbanken en op die manier hopen wij via deze combinatie onze klanten zo goed mogelijk te kunnen bijstaan in hun weg naar digitale innovatie.

Voorraad
HOE WERKT HET?

  1. Je koopt een bon van je stad/gemeente aan via de webshop.

  2. Je ontvangt de bon per e-mail. De bon bestaat uit een QR-code die de door jou gekozen waarde bevat. Partners die al een 'Onze Stad App' hebben, kunnen die bon met de waarde opladen in hun city app. Zo kan je bijvoorbeeld na aankoop de waarde van jouw 'Halle bon' opladen in de 'Halle applicatie'.

  3. Je kan de bon nuttigen bij de aangesloten (lokale) ondernemers, van de stad of gemeente in kwestie. De bon is partieel spendeerbaar & de QR-code blijft dezelfde.

  4. Ondernemers kunnen met 1 druk op de knop de Euro’s op hun rekening aanvragen.

Enzovoort. Natuurlijk is dit alles compliant met de laatste wetgevingen omtrent privacy & GDPR.

MicrosoftTeams-image (1).png
INTERESSE IN CIRKLO?

Stuur een e-mail naar info@fairville.be of & vraag een demo aan. Of kom nog meer te weten op de pagina 'stad/gemeente'.

Bij vragen breng je best een bezoekje aan onze FAQ of contacteer je ons via bovenvermelde e-mailadressen.

CIRKLO = FLEXIBEL

Wie bieden jou bonnen aan voor alle gelegenheden & doelgroepen. Bijvoorbeeld bonnen voor:

Word Cloud FLEX 2.png

WAAROM KIEZEN VOOR CIRKLO?

Onze dierbare handelaars verdienen meer dan ooit steun. Daarom lanceert Fairville 'Cirklo'. Een innovatieve oplossing waardoor burgers NU cadeaubonnen van uw stad of gemeente kunnen kopen, om te besteden bij uw ondernemers.

Wij bieden cadeaubonnen aan van verschillende gemeenten en steden. Zo'n bon draagt de naam van de gemeente of stad in kwestie. Inwoners kunnen die bon gebruiken om aankopen te vergoeden bij deelnemende, lokale ondernemers/dienstverleners.

WAAROM IS DIT VOOR UW STAD/GEMEENTE DÉ OPLOSSING?

  • met uw cadeaubon stimuleert u MEER lokale aankopen

  • alle transacties verlopen vlot & veilig via de e-moneylicense van Belfius

  • niet bestede maar wel betaalde bonnen vloeien terug naar de gemeente/stad of kunnen naar een participatieproject gaan in uw city app

  • de bon kan gebruikt worden via e-mail, op papier of via uw city app

  • het bedrag van de bon kan genuttigd worden bij verschillende handelaars

  • u heeft een zicht op het aantal munten in omloop & waar ze gespendeerd worden

  • een bon 'cadeau' doen aan uw inwoners? We'll make it work!

 

HANDIG: Onze Stad App gebruikers kunnen de waarde van hun bon opladen in hun stadsapplicatie. 

qr_541db1e8-3273-47e7-8043-41561e903fca_240x240.png

GOED OM TE WETEN.

  • online aanbod van één bon (of meerdere) van UW stad of gemeente met verschillende waardes

  • niets zo sterk als uw eigen cadeaubon die uw ondernemers & inwoners opnieuw verbindt 

  • geef korting op uw cadeaubon(nen) als incentive voor uw lokale economie & inwoners (volgens eigen beleid & budget)

  • betrek bedrijven in uw lokale economie door hun de mogelijkheid te bieden om bonnen op factuur aan te kopen van uw gemeente. Ook deze vervallen waarde vloeit terug naar de gemeente/stad.

INTERESSE IN CIRKLO?

Stuur een e-mail naar sales@fairville.be & vraag een demo aan.

LOGO

Heb je het Cirklo logo nodig voor o.a. drukwerk, ...? Klik dan op onderstaande afbeelding & download het.

cirklo_light_white_greenbackground.png
Stad/Gemeente

ONDERNEMER

Cirklo is een digitale cadeaubon oplossing die wordt aangeboden door jouw lokaal bestuur & Fairville. Het laat consumenten toe om cadeaubonnen aan te kopen van de stad/gemeente en deze te spenderen in jouw winkel !

Als handelaar in het Cirklo netwerk kan je fraudebestendig & makkelijk de lokale cadeaubonnen aanvaarden. Zo bereik je meer potentiële klanten! Ook het omzetten van bonnen naar Euro’s op je rekening is simpel & snel!

ONDERNEMER

HOE KAN IK DEELNEMEN

Deelnemen kan door de registratie die bestaat uit TWEE stappen te voltooien. Stap 1: PRE-registratie & stap 2: de eigenlijke registratie. Tussen deze twee stappen gaat uw lokaal bestuur na of u mag/kan deelnemen aan het systeem en controleren zij uw aanvraag. Om die reden werken wij met een twee-staps-registratie.

Staat de stad/gemeente waar jouw zaak gevestigd is tussen 
deze lijst?

STAP 1: PRE-REGISTRATIE = Ja, mijn stad/gemeente staat op de lijst.

Dan maakt ze deel uit van het Cirklo netwerk & dan kan jij jouw aanvraag indienen.

  1. Heeft jouw stad of gemeente GEEN stadsapplicatie* van Fairville? Dan ga je naar deze website & dan vul je het registratieformulier in: https://oca.page.link/RegistrationCirklo
     
  2. Heeft jouw stad of gemeente een stadsapplicatie* van Fairville? Dan volg je volgende registratieprocedure. Nadat je deze procedure hebt doorlopen, neemt jouw stad/gemeente contact met jou op.

    *Dit kan je zeer eenvoudig nagaan door in de App Store of Google Play Store de naam van jouw stad of gemeente in te geven. Verschijnt er een applicatie? Top, dan volg je de instructies bij punt 1. Verschijnt er GEEN applicatie? Dan volg je de instructies bij punt 2.

 

Neen, mijn stad/gemeente staat niet op de lijst:

Dat betekent dat uw stad/gemeente nog niet aangesloten is op ons netwerk. Wil jij graag jouw stad of gemeente overtuigen om ook deel te nemen aan dit initiatief? Dan kan je hun altijd een aanmoedigend mailtje sturen. 😉

STAP 2: AFRONDEN REGISTRATIE = U werd goedgekeurd voor deelname door uw bestuur.

Na uw PRE-registratie keurde uw lokaal bestuurd uw aanvraag goed of af. Hier krijgt u sowieso een bericht van in uw mailbox van het opgegeven e-mailadres bij de pre-registratie. Indien:

  1. Uw aanvraag werd GOEDGEKEURD: u krijgt een gelijkaardige mail als deze van uw lokaal bestuur. Neem de info in deze e-mail goed door. Daarna klikt u op de knop met tekst: "REGISTREREN BIJ CIRKLO". Dan komt u op de Cirklo-webtoepassing terecht die tevens gebruikt zal worden om de geschenkbonnen van uw gemeente te ontwaarden. U rond de registratie op deze pagina af met hetzelfde e-mailadres als waar u mee begonnen bent. Loop de stapjes door, verifieer uw e-mail met een code en vul de resterende info in. Sla ten slotte de webtoepassing op in uw bladwijzers van uw internetbrowser. Of voeg deze toe aan uw homescherm op uw smartphone. Alle nodige/vermelde tutorials kan u hier terugvinden. Proficiat u bent geregistreerd bij Cirklo en kan scannen naar hartelust.

  2. Uw aanvraag werd NIET GOEDGEKEURD: u ontvangt een e-mail met deze mededeling. Hier stopt het helaas voor u.

Wanneer jouw registratie helemaal voltooid is, verschijnt jouw zaak in het lijstje op deze pagina bij de andere deelnemende ondernemers uit jouw stad of gemeente. Indien jou lokaal bestuur ook een stadsapp heeft van Fairville dan zal je ook in de app zichtbaar zijn onder de knop Cadeaubon -> Deelnemende zaken.

carte_240x240.png
pre-registratie

HOE KAN JE DE CIRKLO-APPLICATIE GEBRUIKEN ?

Pre-registreren & Registreren

  1. Na de PRE-registratie (zie hierboven) waar u voor de eerste keer uw gegevens opgeeft, is het aan uw lokaal bestuur om uw aanvraag te behandelen.
     
  2. Na de goedkeuring van uw aanvraag door uw gemeente ontvangt u een uitnodiging van uw stad/gemeente via uw e-mail om de registratie af te ronden.

    Door op die uitnodigingslink (knop met tekst: REGISTREREN BIJ CIRKLO) klikken, kunt u zich registreren en Cirklo via uw computer, tablet of mobiele telefoon rechtstreeks via uw browser (Google Chrome, Safari,...) gebruiken.

     
  3. Via de knop "hier aanmelden" of 'registreren bij Cirklo' in uw uitnodigingsmail meldt u zich aan bij Cirklo. U kunt ook direct toegang krijgen tot Cirklo via: merchant.cirklo.io

Let op! Gebruik voor de registratie hetzelfde e-mailadres als waar u deze uitnodiging heeft ontvangen, anders werkt het niet.

Betalen

  1. Uw klant presenteert u een digitale of papieren cadeaubon met een QR-code erop
     

  2. U opent de Cirklo app 
     

  3. Klik op de knop "Scannen" en volg de stappen :

    - U voert het bedrag in dat de klant aan u moet betalen
    - U scant de QR-code op de voucher
    - U bevestigt de transactie en de betaling wordt uitgevoerd.

Let op!  Controleer om veiligheidsredenen altijd eerst de geldigheid van de QR-code van een cadeaubon door deze te scannen bij de betaling.

Cirklos overmaken naar uw bankrekening

De omzetting van uw Cirklos in euro's en de overboeking naar uw bankrekening gebeurt automatisch. U kunt bij de registratie en in uw instellingen bepalen of de overdracht maandelijks of wekelijks plaatsvindt.

WIST JE DAT ... ?

Om gemakkelijker toegang te krijgen tot Cirklo in uw dagelijks leven, kunt u het aan het startscherm van uw mobiele telefoon of tablet toevoegen.
 

homescreen_d75cfa6b-f23e-4871-9154-75f571160acd_240x240.png

​U hoeft de applicatie niet te downloaden en te installeren in de Apple Store of Google Play Store. Geen tijdverlies bij het downloaden en installeren en geen noodzaak om updates uit te voeren.

Cirklo werkt dus op dezelfde manier als andere apps, gewoon makkelijker te bereiken !

Hoe Cirklo toevoegen aan uw startscherm?

Als u zich in IOS bevindt, dient u, om Cirklo aan uw startscherm toe te voegen, het menu voor het delen van Safari te openen en de optie "Op het startscherm" te selecteren.

iphone1_nl_240x240.png
iphone2_nl_240x240.png

Als u zich in Android bevindt, opent u Circklo met Chrome, tikt u op Toevoegen aan het startscherm en volgt u de instructies op het scherm.

android_1_240x240.png
android_2_240x240.png

Voila... je kunt nu Cirklo gebruiken!

VRAGEN? 

Vind je het antwoord op jouw vraag niet terug in onze FAQ
Klik dan bovenaan onze website op de
gele HELPDESK-knop. Selecteer bij producten "Cirklo" en stel jouw vraag. Je kan screenshots toevoegen en eventueel andere bestanden.
We helpen je graag verder.

FAQ

  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
  • Waar kan ik de gespaarde punten of bucks van de leerling terugvinden?
    Indien de school van uw kind deelneemt aan het project, heeft u als ouder toegang tot een platform waarop u de gespaarde bucks kan terugvinden.
  • Ik zie op het dashboard dat mijn kind niet gescand wordt.
    Contacteer ons via het formulier onderaan deze pagina. Vul de nodige gegevens in zodat wij kunnen controleren wat er misloopt.
  • Mijn kind heeft geen brief gekregen.
    Enkel leerlingen die starten in een nieuwe school krijgen een Brief. Contacteer de school om te vragen of deze ook effectief deelneemt aan het project. Zo ja, dan kunnen zij u de brief bezorgen. Mocht je kind vorig jaar reeds ingeschreven in de zelfde school dan dan zal hij/zij automatisch ingeschreven zijn.
  • Hoe voeg ik meerdere kinderen toe aan mijn account?
    U kan via de knop "Gebruiker toevoegen" op het Dashboard een kind toevoegen. Hiervoor hebt u een brief nodig die u krijgt van de school (deze brief bevat een schoolcode, een RFID-tag, een brief met instructies voor de ouders en een brief met instructies om de fietstag te bevestigen).
  • Mijn kind is vandaag met de fiets naar school gegaan, maar ik zie geen scan?"
    De gegevens zijn niet real-time en worden pas na verloop van tijd geüpdatet. Je moet je dus geen zorgen maken als er nog geen scan-bevestiging is geweest.
  • Wat als ik mijn pincode vergeten ben en dus niet meer kan betalen met de betaalkaart?
    U kan via het Dashboard van Buck-e op de site de pincode aanpassen. Dit doet u door naar het juiste kind te gaan op het Dashboard. Hier ziet u bij de naam normaal gezien een foto van een tandwieltje dat duidt op instellingen. Als u op dit knopje drukt, zal u allemaal gegevens zien over dit kind, inclusief de nummer van de betaalkaart en de pincode. Bij de pincode staat een knop "reset pincode". Als u hier op drukt, kan u een nieuwe pincode geven door de instructies verder op te volgen.
  • De RFID-tag voor op de fiets past niet op onze spaken, wat nu?"
    Jullie kunnen best aan de school een wandeltag vragen die jullie dan aan de boekentas kunnen hangen. Het is belangrijk om de wandeltag aan de buitenkant van de boekentas te plaatsen zodat deze zeker door de reader aan de schoolpoort wordt gedetecteerd. Het is belangrijk dat u na het verkrijgen van een wandeltag deze ook registreert op uw account. Zie onderdeel ‘Nieuwe tag gekregen’. Opmerking: Niet alle scholen beschikken ook over wandeltags. Vraag dit dus na bij uw school.
  • Volgt Buck-e mijn kind altijd en overal?
    Neen, Buck-e registreert alleen of uw kind de scanner aan de schoolpoort passeert. Buck-e bevat geen tracker en volgt uw kind dus niet tijdens zijn/haar verplaatsingen.
  • Welke signalen zenden de tags uit?
    Radio-frequency identification (RFID) gebruikt elektromagnetische golven om vanop afstand een bepaald toestel te detecteren. Ze worden onder andere ook gebruikt in radio en wifi systemen. Dit soort golven hebben een lage energie en zijn dus compleet onschadelijk!
  • Kan ik op de website zien welke handelaars deelnemen?
    U kan een lijst met deelnemende handelaars binnen uw gemeente terugvinden op uw Ouder Account.
  • Wenst u ook meer info over Buck-e in uw gemeente?
    Heeft u als gemeente (of school) interesse in Buck-e en wenst u iemand van ons team hierover te spreken? Aarzel dan niet om te mailen naar info@buck-e.be.
FAQ
Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact op met ons of bekijk de tutorials!
MicrosoftTeams-image.png
bottom of page